دانستن فلسفه ی شرکت
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
دانستن فلسفه ی شرکت
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:49 | بازدید : 628 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

دانستن فلسفه ی شرکت

پول، چه به صورت سود یا چک حقوقی و یا مزایا برای مشتریان فعال، دلیل کافی و مناسبی برای وجود یک شرکت و پیوستن شما به یک شرکت نیست. باید برای ساختن تجارتی موفق ، سخت تلاش کنید. بر خلاف تجارت سنتی ، قبل از رسیدن به یک درآمد انفعالی ، شما باید فقط برای چند سال سخت کار کنید؛ اما اشتباه نکنید: شما فقط زمانی سخت کار خواهید کرد که بخواهید موفق شوید.

با توجه به آنچه گفتم، کمی در مورد اینکه چه چیزی شما را وادار به انجام کار سخت می کند فکر کنید... به نظرتان اگر هر روز با تجارتتان، افرادی که در آن هستند، کالاها و خدماتی که ارائه می شوند و وجود مشتریان با هیجان برخورد کنید، کارها آسان تر نمی شود ؟ اگر شخصاً با انگیزه ی فراوان بتوانید بهترین کار ممکن را انجام دهید، عالی نخواهد بود؟ آیا دانستن این مسئله که کار شما چیزی فراتر از پول است، در آسانتر شدن مشکلات به شما کمک نخواهد کرد _ اینکه کار شما کمک به مردم است تا زندگیشان را با هدف یک زندگی بهتر تغییر دهند ؟

ما حدس می زنیم که پاسخ شما به همه ی سوالات بالا مثبت است. بنابر این زمانی که شما بدانید که صاحبان شرکت مورد احترام شما و احتمالاً مورد تحسین شما هستند و مطمئن شوید که شرکت از لحاظ مالی تعهد دارد، حالا دیگر نوبت بررسی اهداف شرکت است.

دانستن اهداف شرکت

ماموریت شرکت چیست؟ اگر هدف شرکت صرفاً به دست آوردن پول زیاد باشد، ممکن است به این هدف برسد اما شرکت دیری نخواهد پایید. تمامی افراد باسابقه و سرشناسی که ما آنها را می شناسیم ، پول را تنها انگیزه ی خود برای کار سخت بازاریابی شبکه ای ندانسته اند . اکثر آنها معتقدند که پول در آغاز عامل اصلی انگیزه ی آنها بوده است_معمولاً به این دلیل که آن موقع آنها پولی نداشته اند_اما وقتی به درآمدی رسیده اند دیگر پول عامل اصلی فعالیتشان به حساب نمی آید . افرادی که در بازاریاب شبکه ای لیدر می شوند، با نگاه کردن به اهداف بزرگ شرکت هیجان و انگیزه ی روزانه می گیرند.

نتورک مارکترها باید همگام با هدف شرکت پیش روند. جیم بروس توضیع کننده ی شرکت SBCA  واقع در پامپا نویچ فلوریدا (این شرکت در کار بازاریابی مجموعه ای از مزایا برای مشتریان _مثل خدمات قانونی ، خدمات مربوط به وسایل نقلیه و غیره _ برای شرکت های کوچک و داخلی است) توصیه می کند :«مطمئن باشید که هدف شرکت با اصول و ارزش های شما همخوانی دارد. هر ناهماهنگی بین اهداف شرکت و ارزش های شما موجب بی انگیزگی شما می شود. انگیزه که موجب پیشرفت زندگی فرد می شود، کلید موفقیت در بازاریابی شبکه ای است و اگر شما از اهداف شرکت خوشتان نیاید، به تدریج انگیزه تان را از دست خواهید داد . شرکتی را انتخاب کنید که هدفش شما را به وجد بیاورد و مطابق با ارزش هایتان باشد.»

از زبان زیگ شما باید هدف و اصولی داشته باشید که بر اساس آنها عمل می کنید به علاوه باید زندگیتان را بر اساس آن هدف و اصول بنا کنید وقتی تصمیم می گیرید که وارد یک شرکت بازاریابی شبکه ای شوید یا فردی را وارد سازمان فروشتان کنید مطمئن باشید که اصول و قواعد شما دست نخورده باقی مانده اند. اصول و ارزشهایتان را فدای هیچ چیز نکنید!

سال ها پیش، در روزگار سختی ما یک پست کلیدی به یک فرد مشخصی که از پیشینه ی فوق العاده خوبی برخوردار بود، پیشنهاد کردیم. او ما را با این ایده خام کرد که می خواهد شرکت کوچکی داشته باشد تا صاحب نفوذ باشد. ما با بعضی از نظراتش مخالفت کردیم وبا وجود این، چون سابقه اش در دنیای تجارت بی سابقه بود، روی ترسمان سرپوش گذاشتیم و از او دعوت به همکاری کردیم. چند ماهی ما را فریب داد. بعد وقتی دستش رو شد، فهمیدیم که به جای حلال مشکلات، کسی را به جمع خود راه داده ایم که مشکل می تراشد. با ناراحتی _اما عاقلانه_عذرش را خواستیم و بعد بنا کردیم به درست کردن ویرانه ای که پشت سرش جا گذاشته بود. این تجربه مصداق بارز این مثل است :« با یک آدم بد نمی شود خوب تا کرد.» بنابر این هر گاه می خواهید شرکتی انتخاب کنید، با دقت تیم مدیریتی و فلسفه ی شرکت را بررسی کنید. مطمئن شوید شرکتی که انتخاب می کنید از همه لحاظ مناسب است.

مطالعه ی رویه ها و خط مشی های شرکت

از یک شرکت بازاریابی شبکه ای قانونی و حرفه ای به طور طبیعی انتظار می رود که بر اساس یک سری اصول و رویه ها فعالیت کند. به طور کلی این اصول باید در راستای حمایت از توزیع کنندگان و دوام شرکت باشد. با این وصف، قبل از وارد شدن به یک شرکت از قوانین آن مطلع شوید و اگر آن قوانین مطابق خواست شما نیست و نمی توانید با آنها کنار بیایید، شرکت دیگری را انتخاب کنید. به علاوه تحقیق کنید ببینید قوانین شرکت فقط برای ظاهرسازی است (شاید فقط برای راضی نگه داشتن مسئولان ) یا شرکت واقعاً به آنها عمل می کند. از شرکت بخواهید که آخرین نمونه ی اعمال سیاست هایش را به شما نشان دهد.در این خصوص از حامی تان هم اطلاعات کسب کنید.





|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 34
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 37
:: بازدید ماه : 588
:: بازدید سال : 1822
:: بازدید کلی : 27570